Výleto-brigádka Pořešín

Dne napsal 0 komentářů

Ahoj kamarádi!hrad Pořešín

Výlet na Pořešíně se moc povedl a všichni jsme si ho moc užili.

Fotky najdete zde:

„Pátek“ den prvý
Vše začalo v páteční odpoledne, kdy jsme se v 16.30 sešli v Sedlčanech u Procházků. Naskládali jsme věci do aut a vyrazili směr České Budějovice, kde byli nabráni další účastníci jedoucí vlakem z Plzně. Dále jsme pokračovali skoro až do Kaplice, u které se nachází hrad Pořešín. Sto metrů vzdušnou čarou se od něj nachází Tomícká chata, která byla naším víkendovým sídlem.

Samozřejmě byl náš příjezd v nočních hodinách, o to větším překvapením bylo ráno spatřit hrad přímo z oken chaty. Po příjezdu jsme se zabydleli, začali vytápět, aby se večer krásně spinkalo. Johny a Dave zabrali 3 lůžkový pokoj vedle místnosti s kamny. Hned ve vedlejším pokoji byla rodinka Rozvodů, přesněji Luboš a Kuba s tátou. Do vrchního patra, kde se nacházelo několik matrací si vylezl Andy a Kačka s Terkou. V pokojíčku u schodů vzniklo Zlobří doupě. A do zadní místnosti s krbem, kde strop tvořila střecha s dvěma okny, si Jirka, Světlana a já (Chuck) přinesli pár matrací z vrchního pokoje.

Večer se konala menší porada ohledně chystaného letního tábora. Posléze se zpívalo a hrálo, jak už je zvykem. Dave se Zlobrem uchopily své kytary, Chuck střídal harmoniku s flétnou, Johny objímal bubínek a kdo mohl zpíval.

„Sobota“ den druhý
Po osmé hodině raní, kdy se všichni nasnídali v kuchyni s kachlovými kamny, nastal čas na vyjádření vděku za víkendový nocleh. Dle správcových požadavků byly vymetány pavučiny a myla se okna. Po práci jsme si pochutnali na gulášové polévce a kuřecích stehnech s bramborem.

Odpolední výlet, kterému počasí přálo, začal prohlídkou opravené zříceniny Pořešínského hradu. Pod hradem byla viděl vlnící se Malše, každého však zaujala obyčejná lanovka převážející osobu na obě dvě strany. Na každém břehu se u upoutaného lana nacházel menší žebřík k rozjezdu a volnému lano umožňovalo cestu tam i zpět. Z hradu jsme se vydali kousek po modré, vedoucí k železo betonovému mostu z roku 1903, od kterého jsme se vydali na blízkou rozhlednu. Cestou nás spatřila chovaná zvířátka, například masné plemeno krav, lamy s modelkou, jeleni, srnky a srnečci.

Při návratu z rozhledny vznikly dvě skupiny, jedna šla se mnou podívat se na „Krvavou mísu“, přírodní úkaz z kamenů na vrcholu opačného břehu u hradu. Ta se po náročném výšlapu a dvojím sešlapu tohoto vrchu, velmi ráda svezla nad Malší a hurá nejkratší cestou do chaty.

Do večera se mnoho z nás prospalo, hraní a zpěvu jsme se věnovali méně než předešlý večer. Chata byla na požadavek správce vytopena, čili všem vyhovovalo brzké usínání.

„Neděle“ den třetí
Ráno začalo balení se a navracení chaty do přijatelné podoby pro další hosty. Bylo nasekáno dříví ke krbu a kamnům. Zameteno a vytřeny místnosti. Kolem oběda odjelo pár lidiček autem domů. Ostatní využili zbylého času odpočinku a pohodě před návratem k domovům. Vyrazili o necelé dvě hodiny později.

Toť náš oddílový víkend a těšíme se na vás, zas u další akce. ;)

Chuck

admin

Latest posts by admin (see all)